Loading...
CNA
CNA
Centrul Național Anticorupție
Linia Națională Anticorupție
Linia Specializată Anticorupție

#ID000076 - LP105/2003

privind protecţia consumatorilor*

Instituția emitentă
Parlamentul
Tip Act
Lege
Nr. Act
LP105/2003
Data emiterii
Mar, 13, 2003
Articol
18/5
Aliniat
2
Literă
Descrieți cazul (evitați date cu caracter personal)
Reieşind din prevederile art. 18/5, alin. „(2) al Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor: „Odată cu depunerea reclamaţiei, consumatorul prezintă o copie de pe bonul de casă sau o copie de pe alt document care confirmă efectuarea cumpărăturii (inclusiv certificatul de garanţie).

1. În situaţia în care, consumatorul a achitat marfa, utilizând cardul bancar şi doreşte să efectueze returnarea sau înlocuirea mărfii, dar nu dispune de bonul de casă, în care sunt specificate detalii ca: cantitatea, modelul şi valoarea fiecărei unităţi de marfă, poate acesta prezenta un Extras referitor la efectuarea tranzacţiei eliberat de către banca emitentă a cardului bancar, ca document care confirmă efectuarea cumpărăturii?

Precizez faptul că, în cadrul acestui extras nu este indicată marfa concret procurată, dar conţine doar informaţie cu privire la faptul că, a fost efectuată o cumpărătură şi valoarea totală a acesteia, fără a se identifica numărul unităţilor de marfă, modelele acestora şi nici valoarea fiecărei unităţi în parte.

2. O altă situaţie constă în faptul că, unii consumatori, care au achitat marfa, utilizând cardul bancar, atunci când doresc să returneze sau să înlocuiască marfa, neavând bonul de casă şi nici posibilitatea de a obţine Extrasul referitor la efectuarea tranzacţiei eliberat de către banca emitentă a cardului bancar, doresc să prezinte drept confirmare a efectuarii cumpărăturii Istoria tranzacţiilor sau un Extras electronic referitor la efectuarea tranzacţiei din aplicaţia băncii, instalată pe telefonul mobil.

Situaţia este una similară celei descrise la pct. 1 şi Istoria tranzacţiilor sau Extrasul electronic referitor la efectuarea tranzacţiei din aplicaţiile băncilor, nu conţin date suficiente, plus că, în contextul progresului tehnico-ştiinţific, acestea prezintă un risc sporit de falsificare a datelor.

În acest context, vă rugăm să vă expuneţi, dacă pot servi sau nu, Istoriile tranzacţiilor şi Extrasele electronice referitoare la efectuarea tranzacţiilor din aplicaţiile bancare, drept dovadă a efectuării cumpărăturii?
Propuneți redactare act / document (opțional)
Examinat
Sesizat entitatea publică responsabilă.

Raportări similare

Nu există alte raportări recente înregistrate!