Loading...
CNA
CNA
Centrul Național Anticorupție
Linia Națională Anticorupție
Linia Specializată Anticorupție

#ID000085 - LP1453/1993

privind protecţia consumatorilor

Instituția emitentă
Parlamentul
Tip Act
Lege
Nr. Act
LP1453/1993
Data emiterii
Mai, 25, 1993
Articol
18^3, 19
Aliniat
Literă
Descrieți cazul (evitați date cu caracter personal)
1. Art. 18^3 Termene, alin. (2^1) "Pentru produsele altele decît cele de folosință îndelungată, precum articole de încălțăminte, țesături, articole de sticlă și ceramică, răspunderea vînzătorului este angajată dacă neconformitatea apare într-un termen de 30 de zile de la data vînzării acestora."

1. În cadrul aliniatului înserat supra, produsele enumerate: „articole de încălțăminte, țesături, articole de sticlă și ceramică” urmează a fi încluse în categoria:
a) produselor care sunt altele decât cele de folosinţă îndelungată, pentru care răspunderea vânzătorului este angajată dacă neconformitatea apare într-un termen de 30 de zile de la data vânzării acestora;
b) produselor de folosinţă îndelungată, astfel prin enumerarea acestora în cadrul aliniatului, au fost excluse din categoria de la pct. a, pentru care răspunderea vânzătorului privind garanția legală de conformitate este angajată dacă neconformitatea apare într-un termen de 2 ani.

Care este totuşi termenul de garanţie pentru produsele neconforme din categoria unităţilor vestimentare(tricouri, blugi, pulovere etc), încălţămintei, accesoriilor (portmonee, genţi etc)?

2. Articolul 19. Înlocuirea produsului de calitate corespunzătoare
"(1) Consumatorul este în drept să ceară vînzătorului, în unitatea de comerţ de unde a fost procurat în termen de 14 zile, înlocuirea unui produs nealimentar de calitate corespunzătoare cu un produs similar celui procurat dacă acest produs nu-i convine ca formă, gabarite, model, mărime, culoare sau dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei din alte cauze, cu efectuarea, în cazul diferenţei de preţ, a recalculului corespunzător."

Atunci când are loc înlocuirea unui produs de calitate corespunzătoare, cu un alt produs, din motivul că consumatorului nu-i convine cel iniţial ca mărime, pentru noul produs ales de către consumator – termenul de 14 zile, prevăzut la art. 19, începe să curgă din momentul efectuării înlocuirii sau se calculează din momentul primii achiziţionări?
Este limitat numărul de ori în care consumatorul poate pretinde schimbarea produsului pe motiv că nu-i convine dintr-o anumită cauză (cu excepţia calităţii acestuia)?
Propuneți redactare act / document (opțional)
-
Examinat
Sesizat entitatea publică responsabilă.

Raportări similare

Nu există alte raportări recente înregistrate!